Een passende baan vinden met behulp van een flowbot.

Mede dankzij de COVID-19 en dat veel online al te vinden is, is het zo dat klanten ook snel online een vraag kwijt willen. Vaak gebeurt dit via de e-mail of een live chat. Het jammere is dat vaak de live chat niet snel opgepakt wordt en de klant hierdoor alsnog niet meteen geholpen kan worden. Een geautomatiseerde gesprekspartner ook wel een flowbot genoemd kan hiervoor een uitkomst zijn. Een flowbot kan de klant stapsgewijs helpen met zijn of haar vragen.  

Een flowbot binnen de sector werving en selectie.  

Veel mensen zijn altijd wel op zoek naar een baan en tegenwoordig zijn er online ook genoeg banen sites te vinden. Klanten kunnen makkelijk het aanbod online bekijken en zoeken naar iets wat bij hun past. Echter staan er bepaalde dingen vaak niet aangegeven. Klanten willen bijvoorbeeld weten om welk bedrijf het gaat, hoeveel uur, is er een mogelijkheid tot vast dienstverband en ga zo maar door. Een flowbot kan makkelijk deze vragen filteren en zo veel mogelijk informatie verzamelen. Heeft de bot alle informatie verzameld? Dan kan hij vragen of er een medewerker contact mag opnemen om de baan verder toe te lichten. Stemt de klant hier mee in? Dan kan hij of zij zijn contactgegevens achterlaten en neemt een medewerker contact op. 

Een flowbot kan de ideale uitkomst voor jouw bedrijf zijn.  

Een flowbot is er niet alleen om de klant te helpen maar ook om het bedrijf te helpen. De flowbot kan 24/7 de vragen van de klant zo goed mogelijk beantwoorden. Hierdoor ben je als bedrijf langer bereikbaar en kunnen klanten makkelijker hun vragen kwijt. De vragen kunnen de eerstvolgende dag weer opgepakt worden. Chatkracht is gespecialiseerd in het ontwerpen van een flowbot en kijkt graag met je naar de mogelijkheden.